Elektronikus számlák és számviteli bizonylatok kibocsátása, kezelése és archiválása
2018-08-29

Míg hazánkban az elektronikus adóigazgatás nyugodt szívvel példaértékűnek mondható akár Európai Uniós, akár globális összehasonlításban (Ügyfélkapu, Ebev, Elektronikus NAV kapcsolattartás stb.), addig az egyik legfontosabb üzleti dokumentum, a számla, illetve általánosságban is a számviteli bizonylatok elektronikus kibocsátásában és befogadásában, archiválásában bizony sereghajtók vagyunk.

Az okok nem kis részben a hazai szabályozással vannak összefüggésben, amely látszólag ugyan átvette a vonatkozó EU-s irányelveket, ugyanakkor az illetékes szabályzó és ellenőrző hatóságok által követett értelmezési gyakorlat sokszor merev, rugalmatlan, nem ügyfélbarát. Vannak azonban egyértelműen olyan trendek, amelyek ezen helyzet megváltoztatását célozzák. 2018.07.01.-től hatályba lépett az új digitális archiválásról szóló rendelet, amely például az időbélyegzőre és az akkreditált tanúsító szervezetre vonatkozó követelmények elhagyásával rugalmasabbá tette a rendszert, sőt a NAV online számla adatszolgáltatás és digitális archiválás összekapcsolásával igazán ügyfélbarát megoldást is kidolgozott.

Így a jogi környezett már adott, s bízunk abban, hogy az elkövetkezendő időszak során adóhatóságunk hozzáállása, jogértelmezése is ennek megfelelően, pozitív irányba változik majd.

A fentiekre is tekintettel hasznosnak gondoltuk a legfontosabb szabályok összefoglalását annak érdekében is, hogy elősegítsük az Ügyfeleink átállását erre a költségkímélő, hatékony és nem utolsó sorban környezetkímélő megoldásra. .... Bővebben