A Vállalkozó és a Mesterséges Intelligencia (AI)
2019-01-18

Talán nem túlzás azt állítani, hogy manapság a mesterséges intelligencia (AI) és annak az életünket befolyásoló hatásai az egyik legnépszerűbb és legtöbbet vitatott kérdéskör. A Forrester kutatóintézet már 2017-re mintegy 300%-os növekedést jósolt a mesterséges intelligenciát érintő beruházások mértékére, a Google vezér Sundai Pichai pedig arról beszélt 2016-ban, hogy „az elmúlt 10 évben olyan világot igyekeztünk építeni, amelyben a mobilitás az első, a következő 10 évben azonban olyan világra váltunk majd, ahol az AI az első."

Bár sokak szerint a számítógépes tanulás és az automatizáció még gyerekcipőben jár, néhány villanásra már most betekinthetünk abba, hogy hogyan formálják át az új technológiák az eddig ismert munkarendet, hiszen:

  • Az Amazon Go pénztárosok-nélküli áruházában a vásárlók csak leemelik a polcról a termékeket, majd távoznak, miközben a raktárokbéli árumozgatást Kiva robotok végzik.
  • Az AI és a „dolgok Internete” szenzorainak párosításával különböző berendezések megelőző karbantartását végzik a világ minden táján.
  • Eközben pedig az Uber a sofőrnélküli autó megvalósításának technológiájába fektet be, mintegy baljós előrejelzéseként annak, miként válhat idővel feleslegessé a saját üzleti modellje.

De vajon milyen hatással van az AI a kis- és középvállalkozásokra (KKV)? Hogyan befolyásolhatja a működésüket? Hatással vannak egyáltalán ezek a fejlesztések egy hétköznapi vállalkozásra?

Ezekre a kérdésekre keresi a választ az AGN Global Business Voice sorozatának ötödik része. Az AGN Global Business Voice (GBV) kiadványa nemzetközi felmérések keretein belül arra keresi a választ, hogy bizonyos üzleti és kereskedelmi témák milyen hatással lehetnek a kis- és középvállalkozásokra.

A kiadvány elkészítése során az AGN nemzetközi szakértői csapatából az AI fejlődésének KKV-kre kifejtett hatásáról kérdeztek 44 tapasztalt szakértőt, akik világszerte vezető könyvelői és tanácsadói cégeket képviselnek. Büszkék vagyunk rá, hogy Szalai János, a PMX vezető adószakértője is hozzájárult a kiadvány elkészítéséhez.

Az angol nyelvű kiadvány letölthető INNEN

 *A dolgok internete (angolul: Internet of Things, rövidítve: IoT) lényegében olyan különböző, egyértelműen azonosítható elektronikai eszközöket jelent, amelyek képesek felismerni valamilyen lényegi információt, és azt egy internet alapú hálózaton egy másik eszközzel kommunikálni.